Boyun germe ameliyatı; yüz ve boyun derisindeki sarkmaların ve kırışıklıkların düzeltilip yüzün gençleşmesine destek sağlayan bir ameliyattır. Yaşlılık belirtileri vücudun diğer bölgelerinde de ortaya çıktığı gibi boyunda da derinin gevşemesi ve çatlamasıyla ortaya çıkmaktadır. Boynunuzda sarkma ve kırışıklık görünüyor ise bu duruma hemen müdahale edilmesi en iyi sonucu verecektir. Boyun germe estetiğinde ki amaç kişinin boynunda ki sarkan ve gevşeyen dokuları kendi yerlerine asmak ve sarkan derilerin fazla olan kısmı alınarak deriyi gerginleştirmektir. Boyun germe ameliyatı lokal ve genel anestezi yardımı ile yapılabilen bir ameliyattır. Ameliyattan sonra hasta hemen evine gidebilir çünkü hiçbir ağrısı ve başka herhangi bir sıkıntısı olmayacaktır. Ameliyatın ardından dikişler 5 ila 7 gün arasında alınır ve ardından kişi normal hayatına, işine dönüş yapabilir.

Boyun germe ameliyatında yaş sınırı var mı?

Boyun germe ameliyatları genellikle yüz germe ameliyatlarıyla beraber yapılmaktadır. Fakat yüz bölgesinde sarkması olmayan ve sadece boynundan şikâyeti bulunan hastalar için bu ameliyat tek olarak da yapılabilmektedir. Kişinin çene kenarlarında yığılmaları var ise, boyunda sarkması ve yağlanması da var ise bu kişi boyun germe ameliyatı için uygun olan biridir. Boyun germe ameliyatı bu sorunu yaşayan herkese yaş sınırı olmadan yapılabilen bir ameliyattır. Fakat genellikle 40 yaş üzerinde ki hastalarda yapılmaktadır.

Boyun germe ameliyatının aşamaları nelerdir?

Boyun germe ameliyatı genel anestezi ile yapılan bir işlemdir. Boyun germe ameliyatının aşamalarında ilk olarak hasta genel anestezi yöntemi ile uyutulur. Bu esnada hasta hiç ağrı duymayacaktır. Hastanın cildi kulak memesinin ön kısmından ve arkasından açılır. Boyun derisi serbest bırakılır ve kırışıklıkların açılması sağlanır. Ardından fazla deri çıkartılarak boyun gerdirilir ve tekrar yerine dikilir.

Boyun germe ameliyatında ağrı hisseder miyim? Ameliyattan sonra neler yaşarım?

Boyun germe ameliyatları genellikle lokal ya da genel anestezi ile yapılan ameliyatlardır. Bu ameliyatların ortalama süresi bir saattir. Kişi anestezi sayesinde ağrı hissetmeyecektir. Sadece ilk gün biraz ödem ve gerginliğin etkisi ile hafif bir ağrı olabilir fakat bu ağrılar basit ağrı kesicilerle hemen kontrol altına alınabilen ağrılardır. Ameliyatın ardından hasta o gün veya ertesi gün taburcu edilebilirler. Ameliyattan çıktıktan bir gün sonra rahatlıkla duş alabilir günlük hayatlarına devam edebilirler. Şişlik ve morluklar bir hafta içerisinde geçecektir. Hastanın dikişleri ameliyattan sonra ki yedinci günde alınır.

Boyun germe ameliyatı kalıcı mıdır? Cildimde gözle görülür bir iz kalacak mı?

Boyun germe ameliyatının etkisi kalıcıdır. Yaklaşık 5-6 yıl kadar devam etmektedir. Bu süreçte yaşlanma süreci devam ettiği için gerilmiş olan bölgelerde biraz gevşeme olacaktır. Fakat hiçbir zaman ameliyattan önceki halinize dönmezsiniz. Ayrıca boyun germe ameliyatından sonra kulak önünde ve arkasında izler olacaktır. Bu bölgedeki izler doğal geçiş bölgelerinde olacağı için dikkat çekmeyecek ve dışarıdan gözükmeyecektir.

Boyun germe ameliyatından önce nelere dikkat etmeliyim?

İlk olarak sigara kullanıyorsanız boyun germe ameliyatından iki hafta öncesinde sigarayı bırakmanız gerekmektedir. Aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçların da kullanımı bir hafta öncesinde bırakılmalıdır. Hasta diyabet ve hipertansiyon hastası ise de ameliyattan önceki süreçte bu durumunda kontrol altına alınması gerekmektedir.