Botox, ilk olarak bir ilaç olarak kullanılmıştır. Dünya çapında birçok hastalığın tedavisinde kullanılan Botox, tesadüf eseri bir hastanın şaşılık tedavisinde kullanılmış ve bölgedeki çizgilerin yok olduğu fark edilmiştir. Ardından Botox, estetik ve güzellik alanlarında tercih edilen bir yöntem olmuştur. Botox; botulinum toksin içermekte olan bir ilaçtır. Botox uygulaması yaşın da getirmiş olduğu yaşlılık belirtilerini, mimik çizgilerini hafifletmek veya tamamen ortadan kaldırmak amacıyla uygulanan yöntemdir. Botox; mimiklere bağlı oluşan bütün çizgilerde etkilidir. İşlem, botox formülünün ince iğnelerle kaslara enjekte edilmesiyle uygulanan son derece basit bir uygulamadır. Botox sinir ve kas arasındaki iletişimi bozmaktadır. Bu sayede kas geçici olarak kasılmayı bırakarak kasılma yüzünden ortaya çıkan mimik çizgilerini hafifletmektedir. Botox işlemi genellikle 25 ile 65 yaş arasında şikayeti olan bütün herkese yapılmaktadır. Botox uygulamasından 4 ile 7 gün sonra etkisi görülürken, 10 ile 15 gün içinde de istenilen sonuç alınacak ve yeni kırışıklıkların önüne geçilecektir.

Botox uygulaması kimlere uygulanmaktadır?

Botox, kırışıklıklarını ve mimikten dolayı oluşan çizgilerini düzeltmek isteyen herkese uygulanabilen bir yöntemdir. Bunun yanında yaşlanma sebebi ile aşağı sarkmış olan ağız kenarları ve kaşlar da bu yöntem ile yukarı kaldırılmakta ve cildin gerginleşmesi sağlanmaktadır. Bu sayede cilt son derece genç görünecektir.

Botox hangi bölgelere yapılır?

Botox işlemine uygun olan bölgeler; alın, üst dudak, göz çevresi ve boyundur. Botox uygulamasının ardından alındaki çizgiler, göz kapağındaki kırışıklıklar, göz çevresinde ki kaz ayakları ve boyundaki katlanmalar azalmaktadır. Bütün bunların yanında Botox uygulaması aşırı terleme tedavisi için koltuk altına ve avuç içine uygulanabilmektedir.

Botox işlemi nasıl yapılır? Ağrı hisseder miyim?

Botox işlemi öncesinde uyuşturucu krem bölgeye sürülür ve ince iğneler kullanılarak işlem tamamlanır. Yöntem bu şekilde uygulandığı takdirde kişi çok ağrı hissetmeyecektir. İşlemin hemen ardından günlük hayatınıza dönebilir ve işinize başlayabilirsiniz. İlacın etkisi 4-5 gün içinde ortaya çıkacağı için çevrenizdeki kişiler sizin tedavi gördüğünüzü anlamayacaklardır.

Botox güvenli bir işlem midir?

Botolunium toksin yani botox 1980’li yıllardan bu yana bütün dünyada kullanılan bir yöntemdir. FDA onayı ile uygulanan bir tedavi olan botox, yalnızca uygulandığı kas yüzeyinde etki göstermektedir. Çoğunlukla estetik amaçlı kullanılan botox yöntemi aşırı terlemelerin tedavisinde de uygulanmaktadır.

Botox işleminden sonra nelere dikkat etmeliyim?

Botox sonrasında hastalardan en az 4 saat kadar yüzüstü yatmamaları istenmektedir. Olabilecek olan şişliklerin hafiflemesi adına yüksek bir yastıkta hastaların sırt üstü yatmaları gerekecektir. Enfeksiyon kapma riski düşünülerek kişiler birkaç gün süresince havuza girmemeli ve makyaj yapmamalıdırlar.