Entodonti yani kanal tedavisi dişin iç kısmında bulunan ve yumuşak bir tabaka olan sinir, kan ve lenf damarlarını içeren pulpa yapısının zarar görmesi halinde, çeşitli nedenlere bağlı olarak görülen iltihaplanmalarda ve mikroorganizmaların yerleşmesiyle oluşan enfeksiyonlarda uygulanmaktadır. Pulpa; sinir, kan, lenf damarlarını içeren dişin içinde bulunan yumuşak bir tabakadır. Bu tabaka kendini tamir edemeyecek derecede hasar gördüğü zamanda ölmektedir. Bu duruma genellikle kırık dişler ve çürük dişlerde yaşayan bakteriler sebep olmaktadır. Hasar gören veya hastalanan pulpa çıkarılmadığı takdirde diş ve çevresindeki dokular enfeksiyona maruz kalır ve bu sebeple diş kaybı yaşanmaktadır. Kanal tedavisinde ilk olarak diş hekimi tarafından, dişin durumu incelenir ve sorun tespit edilir ardından hastaya yapılacak olan tedavinin detayları anlatılır. İlk olarak tedavi yapılacak bölge uyuşturulur ve hastanın ağrı hissetmesi engellenir. Sonrasında dişte çürükler varsa temizlenerek dişin sinirlerinin olduğu bölgeye ulaşılması adına diş kuron kısmından açılır. Kök kanalları bakterilerden temizlenerek kanallar çevre dokular ile uyumlu bir malzeme ile doldurulmaya başlanır. Hasarlı pulpa yapısı çıkarılmadığı zamanda diş ve çevre kısımlarında bulunan dokularda enfeksiyon görülür. Bu yüzden hastanın dişini kaybetme riski de yüksektir.

Entodonti (kanal tedavisi) yapılmazsa ne olur?

Derin çürük ve çatlaklar dolayısı ile pulpanın kendini iyileştiremediği durumlarda dişimiz canlılığını kaybetmektedir ve bunun sonucunda da yaşanan enfeksiyon tüm dişe yayılabilmektedir. Kanal tedavisi yapılmaz ise enfeksiyon kök ucundaki dokulara kadar ulaşabilir ve dişi çevreleyen kemikte iltihaplaşarak aşınır. Ortaya çıkan bu boşlukta da abse oluşumu görülür. Bunların yanına birde ağrı ve şişlikte eklenir ve diş çok kısa bir zamanda kaybedilebilir.

Entodonti tedavisi sırasında çok ağrı hisseder miyim?

Kanal tedavisine başlamadan önce dişin bulunduğu bölgeye lokal anestezi uygulanarak bölgenin uyuşması sağlanır. Bu sebeple de hasta işlem esnasında hiçbir ağrı acı hissetmez. Hatta pulpa canlılığını tamamen kaybederse anesteziye bile gerek kalmadan ağrısız bir tedavi gerçekleştirilmektedir.

Entodonti (kanal tedavisi) çok uzun bir işlem midir?

Kanal tedavisine başlanmadan önce diş hekimi dişin durumuna göre nelerin yapılacağı konusunda bir tespit yapar. Ardından hastaya yapılacak olan işlemleri ve kaç seansta tamamlanması gerekeceğini hastaya anlatır. Kanal tedavisi genellikle 1 ile 3 seans arasında sonuçlanacaktır.

Kanal tedavisinden sonra neler yaşarım?

Kanal tedavisinden sonra dişin kuron kısmı kalıcı olarak restore edilmiş olur. Tedavinin ardından dişinizde hafif ağrılar ve hassasiyet gibi şikayetler yaşayabilirsiniz fakat bu durum geçicidir. Fazladan bir bakım veya uygulama gerekli değildir. Kanal tedavisinden sonra ağız sağlığınızda herhangi bir tehlike oluşmadan günlük yaşantınıza devam edebilirsiniz.

Kanal tedavisi uygulanan dişin ömrü ne kadar sürer?

Kanal tedavisinin ardından dişiniz tekrar enfekte olmazsa ve çürümesini önleyen tedbirler alınırsa yapılacak olan dolgu ömür boyu kullanılabilir. Kendiniz evde uygulayabileceğiniz iyi bir ağız bakımı yaparsanız dişinizin yeniden çürümesini önleyebilirsiniz. Bunların dışında düzenli olarak diş hekimi kontrolüne giderseniz enfeksiyonların başlangıcını çok rahat bir şekilde fark edebilirsiniz. Enfeksiyonu ne kadar erken fark edebilirseniz diş kaybını da o kadar kolay engelleyebilirsiniz.